donderdag 12 februari 2015

Een bezoek aan "Het Ontmoetingshuis" van De Ark is een gezellige ervaring. De meeste informatie had ik zondag al gekregen. Nu had ik de mogelijkheid met gastmensen én bezoekers samen te zijn. Er was een handjevol mensen. De letterlijk open staande deur (bij nul graden!) geeft aan dat meer mensen welkom zijn. Er werden kaarten geknutseld. Wel en wee werd gedeeld.

De Ark is nu zes jaar open aan de Vijverlaan. Daarvoor was de gemeente aan de Hoveniersweg. Eén van de aanwezigen is 25 jaar geleden gedoopt - in de Waal. In de zomer... Het Ontmoetingshuis is een initiatief van vijf mensen binnen de Ark die de zending praktisch willen maken. De verwachting is dat via mond op mond reclame 'en door de zegen van God' het werk zich zal uitbreiden.
Voor mezelf ben ik bezig met de vraag: met welk doel wil je iets voor mensen beteken?  Daar hebben we ook even over gepraat. Is je doel 'dat mensen Christen worden?' Of is het doel: 'gewoon' mensen helpen. Zoals andere instanties dat ook doen. Vanuit je eigen motivatie laat je mensen dan Gods liefde ervaren. Daar hoef je niets voor terug. Ook geen bekeringen. Dat lijkt me geweldig belangrijk om helder te hebben.

Nog dit: ik reed naar de buurt via de Nachtegaalslaan - een heel oude uitvalstraat van Tiel. Nu is 't maar een klein straatje. De Nachtegaal is natuurlijk ook een vogel. Nu pas realiseerde ik mij dat de Vogelbuurt dus uit twee delen bestaat: dichtbij de Nachtegaalslaan staan nieuwe en grotere huizen, zoals in de Wielewaalstraat. Het oude gedeelte is waar ik nu naar 'kijk'. Dat ligt daarachter, oostelijker. Op de kaart heet dat Het Ooy. Maar als je dat in de Meeuwstraat zegt, zeggen de mensen weer 'nee, zo is 't niet.' Ingewikkeld... Misschien vanavond nog eens vragen als ik mag mee-eten in de Regenboog. Het tijdelijke onderkomen voor de Aanschuiftafels.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten